Hasselblad H3DII

Har du en bra digitalkamera? En med kanske ända upp till 12 Megapixlar? kul för dig! Men har den GPS? Jasså inte? Då ligger minst sagt i lä jämfört med denna, råkade snubbla över den nä jag surfade runt lite nyss.
 Hasselblad gör ju som bekant rätt trevliga kameror, men denna är .. ja .. måste helt enkelt skriva några ord om den.


Kan fås med en upplösning på maximalt 39 (!!!) Megapixlar. Jösses undrar hur stor fil det är om man sparar i raw format :D

Givetvis kan den också fås med GPS som anger koordinater för exakta platsen bilden togs, detta kan (enligt vad jag läst, har självklart inte detta monster själv) t.ex. enkelt kombineras med Google Earth för att få det hela på en karta.

Pris på denna? Såg nånstans att det handlar om i runda svängar 250000 spänn, men hittade 39MP modellen själv på prisjakt för drygt 330000, så kanske inget jag rekomenderar till de som bara fotar "dagens outfit" innan de går till skolan..

Jag är ingen kamera expert på långa vägar, så jag kan inte riktigt skriva nått som ger en rättvis bild av denna.
Men läs gärna själv, intressant och kul även om man inte kan så mycket om kameror i övrigt.
produktblad:
http://www.hasselblad.com/media/926484/uk_h3dii.pdf

finns givetvis massor med mer info på hasselblad.com

//P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback