Bilen som WiFi hotspot

Det här är ju helt klart lite coolt.
Chrysler har gått ut med att samtliga 2009 modeller ska kunna fås med UConnect WEB som tillval vilket innebär att bilen kommer med en trådlös router. Uppkopplingen görs via 3G nätet.
Man kommer behöva ett abonnemang för att det ska fungera.
Vet itne själv om jag skulle vilja har det i min bil, men kan tänkta mig att många skulle tycka det är perfekt på semestern att kunna ta med datorn o kolla mailen, läsa tidningarna o allt det där man gör. Personligen tycker jag det kan vara skönt att komma bort från datorer o allt jobb när man är ledig.
Dessutom finns ju trådlöst internet redan att få tag på från i stort sett samtliga operatörer. Så jag tror inte det kommer bli någon hit i Sverige. Däremot kan jag tänkte mig mycket större popularitet i länder där trådlöst internet inte är lika utbrett!


Dock helt klart några extra prylpoäng till den som köper det! och det skall aldrig underskattas!

I det stora landet livrädd (läs USA) har detta självklart mötts med kritik då det ger föraren möjlighet att surfa och köra bil samtidigt. I och för sig skulle det inte förvåna mig så mycket om det hände heller, är det nånstans i världen förare kommer surfa o köra bil samtidigt så är det i USA!

Vet inte hur det ser ut med möjlighet till kryptering och låsning av nätverket, men nyckeln ska i alla fall måsta sitta i för att förhindra att nån tjuvsurfar när bilen är avstängd.

Sen kan man ju undra vad strålningen inne i plåtbilen kommer bli.....

Men kul pryl!!

Källa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback