Google

http://www.google.com/options

Slog mig att jag kan ju inte ha en länklista och inte nämna Google.

Självklart känner alla till google.se's sökmotor, men många känner inte till allt annat man kan göra med Google.
Via länken ovan kan man se en sammanställning över allt google erbjuder.

Vill till exempel föra fram
Docs  - Skapa nya  eller importera befintliga document till Google docs och redigera dessa online, klarar mängder med format, excel, word, powerpoint, open office, pdf. Räcker gott och väl till de flesta "hemmaanvändare" och till många professionella också skulle jag tro. Man kan dessutom bjuda in andra till sina dokument och ställa in deras rättigheter så att de ändra bara kan läsa det online, eller också redigera.

Maps/Earth - Ingen större nyhet för de flesta..

Gmail - överlägset bästa mailen jag provat, smidigt, snabbt och tydligt!

Sen finns det massor med fler bra funktioner, som Translator eller picasa, eller kalendrar som man också kan dela med sig av till andra om man vill, så att andra ser vad man gör olika dagar, bra för planering av möten och liknande.

Nog tjatat om detta. Ingen mening att nämna allt, eller ens försöka. Gå in på länken och se efter vad de kan erbjuda! Det finns nått till alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback