Ny sökmotor och standardladdare.... :)

1. Microsoft har ju insett att inte en människa på jorden använder deras livesearch, så de har tagit fram en ny sökmotor som de hoppas ska konkurera med google. Kumo.com, inte släppt än men enligt olika it sidor bl.a. metro här är den troligen inte långt borta. Jag kan ju då känna att i och för sig är det bra med konkurrens, det välkomnar jag alltid, men att lansera en sökmotor idag måste vara det mest hopplösa. Det räcker inte med att den är lika bra som google, eller ens lite bättre. den måste vara MYCKET bättre än google för att folk ska bryta sina ingrodda vanor med att "googla" efter allt.  Det återstår att se hur de lyckas. Lycka till.




2. Äntligen har dom insett det mest uppenbara! Hur länge har ni klagat över att alla mobiler har olika laddare, till o med inom samma märke ofta. Jag har i alla fall alltid stört mig på det! Men nu har faktiskt (tro det eller ej men EU har hjälpt till med att tvinga fram detta, äntligen nått bra EU!! ) 17 av de största ooperatörerna och tillverkarna enats om att microUSB ska bli standard för mobilladdare! Senast 2012 är målet att detta ska vara verklighet.
Finns bara positiva saker att säga om detta, praktiskt och miljövänligt (då man t.ex. kan behålla gamla laddare till nya mobiler).
Undrar bara när detta kommer till resterande elprylar som t.ex. bärbara datorer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback