Speed Dial för Firefox

Med detta tillägg får man när man öppnar en ny tom flik eller ett tomt fönster upp små bilder på sina favoritsidor för att snabbt kunna hitta dit! Om man vill kan man också såklart ha det som startsida. Ni som provat Opera nån gång vet vad detta är.
Litet snabbt exempel på hur det ser ut:

När man först har installerat det får man upp denna ruta:


Jag föredrar att bocka i Load in blank new windows och Load in blank new tabs för att det ska öppnas i tomma nya tabbar när man t.ex. trycker Ctrl + T, välj vad ni vill ha och tryck ok. Man kan givetvis ändra detta i efterhand också.
Nu kommer man till en välkomstsida med lite info.. läs om ni vill..
Öppna nu en ny flik (om ni valde det alternativet),  genom att till exempel trycka Ctrl + T eller dubbelklicka på en tom yta i flikfältet, så kommer speed dial upp automatiskt, Ruta 1 (den uppe till vänster) är förinställd att visa vädret jusst nu, funkade inte för mig men det kan man ta bort om man vill.
klicka i en tom ruta och få upp denna ruta:


Finns massor med alternativ för hur man vill att det ska visas, vilken bild som ska visas osv men det ända man egentligen behöver göra att skriva in adressen till sidan man vill länka till i Location.
t.ex. http://paka.blogg.se/teknik som jag gjort här.
tryck på ok.
Klart och här är resultatet.
'


Detta får jag alltså upp när jag öppnar en ny flik nu, och vill jag så spana i teknikbloggen klickar jag bara där.
Lägg till era favoritsidor så har ni en mycket smidigt och praktiskt "ny flik" sida istället för den tomma som är standard.

Hämta Speed Dial för Firefox här: Speed Dial

//Paka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback