Midsommar

Var en fantastiskt helg!
Åkte i fredags ner till stockholm där jag efter lite strul hittade min kära Johanna och också Anna och Fredrik.
Vi strosade runt lite i stan där o kolla lite i affärer, tyvärr var inte vår favorit tacorestaurang öppen så vi gick till ett annat ställe som itne alls hade lika god nachotallrik. Sen gick vi bort till båten och knatade ombord där.

Båtresan var väl som en typisk finlandskryssning kan jag tro, lite tax-free, lite pub, buffé  o allt det där. Men det var egentligen ingen vidare musik på kvällen, ett lamt dansband som vi försökte dansa lite till men det gick inge vidare, skyller på musiken :) Däremot fanns det en bra trubadur vi yssnade lite på. Han hade dessutom en groupi/fan överförfriskad dam som trånade efter honom hahaha stackarn!

I Helsingfors var det tvärtemot SVT's meterologer strålande sol, lite molningt kanske, men absolut inget regn!
Alla affärer visade sig vara stängda då det var midsaommardan så vi hoppade på en sightseeing buss istället, Johanna var nationell och hade sin sightseeing på engelska :) Fulllärda om Helsingfors nu! och Johanna passade också på att lära sig några finska ord.. kommer inte ihåg vilka nu :)  men det var iofs itne heller jag som lärde mig dom. multinationell flickvän jag har :)

Den kvällen var det åter dags för buffé, pub o dans o allt det där. Den överförfriskade groupisen var åter på plats och raggade för fullt! dessutom var det en spion på plats.. iaf är vi  rätt säkra på det :D haha
och roligast av allt var en kille med helt vansinniga dans-skills!  hahahaha helt obetalbar stil, flaxade o var överallt! Hans tjej (antar jag att det var) såg emellanåt road ut o emellanåt lite besvärad :) Skulle gärna lägga ut en film på det hela men låter bli för deras skull :) Man vet ju aldrig vem som ser den o vart den hamnar här på nätet...

Shoppade med mig 1l jack Daniel's med tillhörande Jack daniel's kortlek som visade sig ha lite kul fakta om Jack på varje kort.  köpte också en liter Islay of Mist 8 årig.. mmmm!

Var en bra helg! men det överlägset bästa var att få träffa älskling igen!! nu ett ryck på två veckor igen innan vi får ses nästa gång! får hålla ut ...

Puss J

//P

Kommentarer
Postat av: j

höhöhöh multinationell?:) komemr dock inte ihåg de finska orden, förutom hyvee peivee som ja kunde innan... men engelskan gick ju bra!

2008-06-23 @ 20:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0