Semester!

Presentationen gick bra, hade ju övat en del innan så det var inga problem. Skönt att ha det ur världen.

Jaja, 01.54 Natten mot midsommar satte jag mig på tåget mot Halmstad. Själklart sitter det nått fån mittemot min plats.. nån sån "skäggfrisyr" som gjorde att han såg ut som .. ja .. vet inte riktigt .. men en hel del skägg runt munnen .. men ingen annanstans .. och detta taget till sin överdrift .. dessutom sov han .. så han gapade.. stort :) och han hade jättestora hörlurar på sig.. Detta tillsammans gjorde att han såg helt enkelt skitdum och asrolig ut :D Det mindre roliga var att han tatt av sig skorna o lagt upp fötterna på bordet, de var alltså då med andra ord i princip mitt i mitt ansikte då han var mittemot mig. Som tur är vaknade han till lite när konduktören kom o tog bort sina fötter.
En hel drös med timmar senare med ganska knapphändig sömn var vi i Göteborg. och som tur är ropade den snälla lokföraren (eller vem det nu är som ropar) ut varifrån anslutande tåg mot halmstad gick .. tur var det för det stod inte inne i centralen eftersom Halmstad bara är en "bistation" på väg till Malmö o Danmark..
Bestämde mig för att kosta på mig en kopp kaffe. Hittade två alternativ.
Alt. 1: Pressbyrån, 12.- men är alltid äckligt.
Alt. 2: Espresso house, eller var det hette .. en kopp nybryggt svart vanligt kaffe. 28.-
Vägrar betala 28 spänn för en kopp varmt vatten med kaffe till ett värde av kanske 7 öre... så det blev alt. 1. inte helt otippat var det ganska äckligt.
nåväl. halv 10 bar det av mot halmstad i nästa tåg! vi for iväg med vindens fart! swiiisch! sa det bara!! i en 8 minuter. sen stannade vi p.g.a. tågmöte i 12 min. jag kunde inte låta bli att fundera över varför inte tågens avgångstid helt enkelt inte flyttades till 8 min senare..
jaja nu hade jag ju iaf dagens tidning att underhålla mig med av .. hade ingen egen, men herren mitt emot mig var vänlig nog att läsa den högt för sig själv. jättebra! slapp ju köpa en egen!

oj  va mycket text de blir idag.

I Halmstad tas jag emot och vi åker via Ica Maxi till stugan. Jätteskönt att fira midsommar i denna solens och sommarens huvudstad i sverige! mmm synd bara att det regnar och regnar och regnar! Det regnar till den nivå att folk pumpar vatten från sina gräsmattor... 
Men det har vi snart glömt då det dukas upp till midsommarmat och en massa vänner till familjen börjar strömma in! sill, gubbröra, färskpotatis, öl o massor av olika nubbar!
jättetrevligt!
och senare på kvällen avtar faktiskt regnet! och jag o älsklingen går ut o kollar läget, spelar lite på cokladhjul o vinner en massa godis. :D
avslutar senare natten med att gotta oss framför tvn med chips, chokladkaka och chokladlackerade ahlgrens bilar!

På Midsommardan är det faktiskt jättefint väder! jag blir tillomed bränd. helt knallröd på bröst o mage :D
blir en lugn o skön dag.
Spelade minigolf med ett annat par. Jag kickade ass och vann med (BARA) 42 slag! Babe kom tvåa med också braa 48 slag! de andra fick 52 och 58.

Söndagen är det jättesoligt o fint! jag gömmer mig i vanlig ordning i skuggan :|
Men tro det eller ej så trotsar jag naturlagarna och tar lite senare ett dopp i havet! iskallt och inte alls speciellt skönt måste väl erkännas, såg några isbjörnar som satt o huttrade runt en öppen eld på ett av isflaken som flöt förbi. .. men då detta är min enda semestervecka och detta var sista dan i Halmstad så kände jag mig så illa tvungen.

Hade en mycket trevlig midsommarhelg! tack älskling för den!

Idag är J och jobbar och jag sitter här o bloggar :) jag har nyss lagad lunch till henne o bjarne :) tänkte nu ta med mig bamse o gå o hälsa på henne igen .. har redan vart där en gång i förmiddags ..men kan inte hålla mig borta :) den gången urartade i en 3km runda.. aj aj ..
kollade lite på Hej hej sommar i morse, tyckte det var lite lustigt med lets dansk tävlingen :)

nu orkar jag inte skriva nått mer .. har jag mot förmodan missat ytterliga nån menlös detalj så tar jag de nästa gång o låssas att det hände då istället!

hej hej från solsemester i södern!

love you J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0