Den stora konsten att inte göra någonting

Så var det tredje dagen i "ensamhet", har en känsla av att jag hade kunnat göra mycket mer på dessa dagar än jag gjort .. :) men det är skönt att bara slappa ibland också! Dagarna brukar börja med att jag vaknar vid 07:06, det är en miljard komma trettioåtta grader varmt i sovrummet .. jag kliver upp o dryper omkring ett tag.. en haltimma senare inser jag att balkongdörren åkt igen så jag öppnar den känner luftdraget och tänker "aaaaaaaaaaahhhh" sen påminner jag mig själv om att lägga en sko elelr nått ivägen sp den inte ska åka igen nästa natt också. 10 min senare glömmer jag det. Sen kollar jag mailen, har inte fått någon. muttrar .. kollar på startrek 08.30 till 09.15, sen frukost två frallor o lika många muggar kaffe.  sen är dagen igång och det är dags att slappa! fram till att jag går o lägger mig nångång efter midnatt .. när värmen lagt sig lite :) och kommer givetvis inte ihåg att se till att balkongdörren inte kan slå igen.

I måndags var jag i alla fall o kollade på Pirates of the Caribbean - At Worlds End. Många gillar tydligen inte den.. Jag hör inte dit :) tyckte den var riktigt bra, dock var det väl ett par saker som var lite lite lite väääl otroliga bara. o jag tycker inte johnny fick vara med så mycket som jag skulle vilja.. det är ju faktiskt det flumhuvudet till människa  som gör dessa filmer så bra som dom är. Men annars var den kanoners! och riktigt rolig emellanåt :) den rekomenderas!
appropå det måste jag se Fear and Loathing in Las Vegas snart igen, för länge sen nu!

Senare den måndagen .. runt 00.00 tiden nån gång drog ett läckert och trevligt åskväder hit. Satt på balkongen o tittade på vackra blixtar o försökte fota några med moobilen :) gick ju sådär bra som man skulle kunna anta att det skulle gå .. men jag fick iaf nån bild som visar hur ljust det blev av blixtarna .. dock ingen blixt.

Igår hjälpte jag Erik B att bygga på deras altan. Vi la lisolering, plank och värmeslingor till golvvärmen. Det var faktiskt kul! skönt med nått att göra igen. Fick ju också användning av skruvdragaren o arbetsbyxorna :) det är ju itne varje dag numera direkt .. :)

annars går dagarna till stor del åt att spela gitarr :) hehe undrar vad grannarna egentligen tycker om det ..
Elin har producerat en massa tomater nu .. men alla är fortfarande knallgröna. Hoppas på att nån ska hinna bli ätbar innen jag drar söderut.

Imorron bär det av till SRG igen för att fixa lite fästen till givare o sensorer för vårt exjobb. ska också bli kul!

Idag är det inte heller lika varmt .. jusst nu iaf .. så jag hoppas på att få en sval o skön natt inatt. Inte för att jag hoppas på dåligt väder för det ... men det är ju såååååååå vaaaarmt i sängen! kan inte sova då!

Saknar dig Johanna! ser fram emot att komma ner till halmstad vid midsommar!
Kör hårt me Kajsa och backa försiktigt!
pus!

tata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0