Ändrade rutiner

I morse förändrades allt .. det som annars  verkade vara en vanlig dag förvandlades till nånting nytt och outforskat..
Egentligen började det hela igår eftermiddag..
nu har uppmärksamma läsare kanske förresten märkt att man aldrig (denna vecka) annars får veta nått som hänt på eftermiddagarna eller kvällarna .. utan jag brukar hålla mig till dagen jag bloggar .. idag blir ett liiitet undantag.
det var så här att .. jag i ett tillfälle av plötslig tristess igår eftermiddga slog på tvn o såg att oj .. det är ju star trek, jaja säkert en repris från i morse tänkte jag .. eftersom jag som bekant brukar titta på det på mornarna..
Men icke! det var ett hittills osett avsnitt! oj tänkte jag såklart! oj oj .  ..- så jag tittade på det.
än så länge inga nyheter ..
Men  så i dag .. när jag som vanligt slänger mig framför tvn i brist på annat att göra och ska titta på star trek så visade det sig att det var en repris från det igår eftermiddag .. aj aj aj ... vad ska jag nu göra??? allt är ändrat!
jaja zappade lite .. det visade sig att det började nån wes craven (ni vet han som gjort scream och sommarfilmerna) rysare på canal +. Red Eye, har iofs sett den med .. men inte lika nyligt så jag kollade på den ett tag .. tänkte att det blir ju iaf snart tintin och blue water high på ettan .. men vad händer då? joo Nic har helt plötsligt börjat läsa min blogg visar det sig för han har bytt ut dessa serier mot nått skit om djungeln och några barn som ska bestiga nått berg. suck .. ingenting är som det ska ..... tittade klart på filmen istället ..
förresten visade det sig under den lilla tid hej hej sommar beskådades att det numera är grill, tält och paddelförbud på vägrenens camping (som Nic bedriver), inte lätt att vara gäst där :) dessutom har paradej boys match imorron .. spännande! mango såg het o taggad ut!
efter filmen var det iaf Angel på tv .. så nått var som det skulle ...

Efter denna smärre chockstart på dagen tog jag Bamse ut på promenad för att samla mig lite. och vad händer då .. jo när vi kommit halvvägs hoppar nån liten pyttehund över sitt lilla staket o kommer farande i 340 mot oss. jag o Bamse tittar fånigt på den lilla saken  som kommer farande .. sen tittar vi på varandra o sen åter på den lilla saken som nu är uppe i 380 .. minst .. när det är en meter kvar börjar den bromsa och kommer liksom in på ställ :) lite lustigt faktiskt .. bamse säger hej! och den lilla saken svarar artigt genom att lukta Bamse i arslet. sen kommer en ägare ut ber om ursäkt, undrar om Bamse är en tik och säger slutligen nått om nån katt jag inte riktigt uppfattar innan han tar den lilla saken med sig o går hem.

Nu måste jag sluta för gumman ska ut o klippa gräs på planen här brevid, i en maskin som tydligen är svårkörd. För alla som hör talas om det har börjat skratta :)
så jag ska beväpna mig med en kamera o kolla hur det går för henne!
puss J, älskar dig!

hej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0