trött...

Han inte blogga nått igår.. för när jag var påväg hem vid 6 -7 tiden nångång ringde "kontoret" och sa att tre st polacker är på väg till Smedjebacken (stället jag faktiskt råkade vara på jusst då) och skulle komm om nån timma, stanna en vecka men inte hade nått boende. Vilket är mitt företags jobb att ordna .. så självklart blev den uppgiften genast delegerad till mig ...
ringde runt till säkert 7 olika vandrarhem, stuguthyrare, pensionat osv men alla sa samma sak.. "Tyvärr har vi fullt". '
Tydligen råkade det vara nån form av stor hunduppvisning eller nått denna vecka så allt var fullt . frågade om de kunde tänka sig nån annan men de sa oftast att alla de kände till hade fullt, hade de nått tips ringde jag och fick höra att det var fullt....
efter ett tag fick jag tag på ett ställe 30min bort som faktiskt hade plats. problemet var bara att det i princip bara är ett vandrarhem med dagsöppet kök, mitt i ödemarken, så de stackars polackerna bor nu där helt utan tillgång till kök eller ens nått ställe att äta, inte ens en pizzeria i närheten ..
så går det när inte företaget har vett att boka i förväg..

Idag har jag åkte till gävle en sväng och hämtat lite nya arbetskläder och dumat lite kläder och annat jag inte kommer behöva. Sen åkte jag till smedjebacken och fotade lite och fick till omed hjälpa till o jobba lite :)

har nu köpt lite folköl och pizza! mmm äntligen öl :) hehe har saknat det några dag nu ..

såg förresten på trippmätaren att jag kört ca 160 mil sen i söndags.. kul ...

trevlig helg

Paka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0