Överlevt dag 1

Har fått vissa klagomål på att jag tydligen inte berättat vad jag egentligen ska göra på jobbet .. Det beror egentligen mest på att jag itne riktigt vetat :)
Men idag har jag vart i farten och jobbat min första dag!
Träffade arbetsledaren och mina 4 polacker i hallstahammar utanför grinden. Vi fixade så att alla skrev in sig och fick ett litet fint namnkort.. Nu visade det sig att bara en av polackerna kunde engelska. Vilket iofs var lite väntat...

Sen delade jag ut arbetskläder till dom .. De blev glada över att de fick så fina och många.. (tex två par byxor :) )

väl där inne började vi kort och enkelt föröklarat kolla vad vi fått för utrustning och material och jämförde med det som var beställt i förväg. Sen gjorde vi en besiktning av ugnen för att se vad som faktiskt skulle behöva göras. Jag fick såklart äran (?) att anteckna allt. samt rita in på en ritning vart reparationer skulle ske. Dessutom måste jag fota allt. 
Det har egentligen vart min huvudsakliga syssla idag ... fota allt... så nu har jag hur många astråkiga bilder som helst på en insida av en stålugn . eller stegbalksugn som jag tror jusst den där heter.

Det har faktiskt gått bra, nu tänkte jag sätta mig och trixa lite med bilderna i Gimp för att få de så bra som möjligt och tänkte försöka hinna skriva lite på rapporten också ..  

För de som fortfarande inte fattat det är jag alltså projektkordinator för en firma som reparerar ugnar .. stora ugnar man smälter stål i ..

Fick förresten en fin frukost idag .. visade sig att det bara var jag som skulle ha frukost och hon (värdinnan, heter det förresten värdinna?) hade dukat upp massor av saker 3 olika sorters mjukt bröd, fil, kokat ägg, kokat gröt, flingor , tre olika sorters sylt, massor av olika pålägg, kaffe, te , juice .. ja ni förstår vart jag vill komma .. dagens tidning låg förresten också fint framlagd. Kändes lite lustigt med allt det bara för att jag skulle få nått i magen o är för slö för att göra det själv.
Så jag har beställt det till imorron med! jättegott!

Johanna har börjat spåna på hur vårt hus SKA se ut :) låter iofs mycket bra, hoppas vi hittar ett sånt!

älskar dig J

// The P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0