konsten att göra sig förstådd

Först och främst vill jag bara klargöra att jag naturligtvis inte låter Johanna välja ut vårt hus själv :)

Idag har vart en typisk 12 timmars dag än så länge .. tänkte väl sätta mig snart igen i nån timma. så 13 timmar idag.

Min kära arbetsledare som är mycket trevlig och bra på alla sätt och vis är lite smårolig tycker jag.. Först och främst kan ju bara en av polackerna engelska.. med honom pratar han halvdan engelska, jag brukar hjälpa till att översätta. Men med de andra envisas han med att prata svenska :) de förstår givetvis oftast inte varandra om det inte handlar om nått simpelt man förstår på gesterna.. lite smålustigt att se på dom :)
Men han är mycket bra annars, han har hjälpt mig med en massa frågor jag har om löselappar o annat tråk.

jag har hittills tagit runt 150 bilder ... på två dagar.. inte många av dom jag komemr använda heller :) kanske 2+0 - 30 totalt..

Imorron ska jag till ett nytt ställe. ska bli lite kul att se hur det ser ut,... börjar kunna det här med stora bautaugnar nu :)

den engelstalande polacken, som jag tror är i min ålder, sa att de tänkte dra ut o ta nån öl på fredag .. trodde han och sa att jag borde hänga på :) får se hur jag gör med det, kunde ju iofs vara mycket roligt..

Saknar min Johanna massor när man är ensam i denna lilla håla och i vandrarhemmet.. :( puss babe

//Paka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0