God Jul o Gott Nytt År!

Nu låter det ju i titeln som att jag inte kommer att skriva nått mer innan jul .. och troligen ä det så :)

Har denna vecka haft det "kluvet". Har haft det roligt på jobbet men tråkigt hemma.
Hemma är lättast att förklara. Helt enkelt för att jag vart gräsänkling. Hur kul är det när man är van att vara en till....
saknar J så mycket.

Men på jobbet har det vart bra. Har fått hålla på en hel del med styrsystemet på en av våra maskiner. Har bl.a. gjort om "displayen" i den.. tänk instrumentpanelen i en vanlig bil. Det är en display helt enkelt där man med hjälp av att rita bilder o  programmera bestämmer vad som skall visas, som t.ex. hastighet, bränslenivå, vald växel osv.
men eftersom detta är en skotare/skogsmaskin/flishugg eller nått i den stilen finns det en massa finesser som hydraulolja, stegar, kranar o liknande. Allt detta vill man se på displayen om det är aktivt eller inte..
Väldigt enkelt förklarat så är detta vad har jag pysslat med.. ritat symboler för stegar o kranar o schaktblad o sånt o sett till så att de lyser vid rätt tillfälle. Jättekul men klurigt. o svårare än det låter :D

Hade julbord på jobbet idag. komplett med ALL mat, sill, lax, köttbullar, potatis, korv, janssons, you name it...
2 olika snaps, whiskey, zamboka (stavning?) , starköl ... Jättetrevligt. så jag sov bra på tåget påväg hem idag :)
Hade också julklappsutdelning, dels från SRG, dels hade alla köpt en varsin liten för ca: 50.-. jag faick en pannlampa :D plus SRGklappen som jag inte öppnat än.

Ska nu till Valbo så jag hinner faktiskt inte skriva mer .. hej hej
God Jul och Älskar dig J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0