Kräftskiva.

Jahapp
Så var denna helgen slut. Men den här gången är det faktiskt en positiv sak för imorron komemr Johanna hem!

I fredags var jag iaf hemma här aldeles ensam och tog det bara lugnt, gick o la mig ganska tidigt för att bli kvitt förkylningen tänkte jag. På lördagen åkte jag till mamma o Tommy i Södernamn med Birgita o en kompis till som som heter Ulla. Vi hade en jättetrevligt kräftskiva med massa god mat och så spelade vi o sjöng såklart.
Dessutom var det strömmingsleken (söderhamns stadsfest) i helgen så senare på kvällen gick gamlingarna ut medan den unga  stannade hemma för att försöka pigga på sig igen .. lite...otippat kanske :)
De hade tydliegn haft väldigt roligt ute, Ulla hade frågat nån kille som såg väldigt liten och ung ut om han verkligen inte var för ung för att vara där, han kontrade med att Ulla nog var för gammal :)  senare hade han tydligen inte släppt det hela utan kom fram till ulla igen och stammade fram
"jag .. du ska... du .. kan .. jag .. om du sköter dig så sköter jag mig!"
och argt vänt på klacken :)
en annan man som ingen kände hade kommit till dom och berättat om hur han blivit nedslagen, misshandlad o rånad på centralen i stockholm.. hemskt .. visst .. men varför berätta det för folk man inte känner på krogen?
hände nog med också .. men jag kommer inte ihåg nått nu..

idag åkte vi innan vi åkte hem på sighseeing i söderhamn för att Ulla skulle få se hur det såg ut där, men sigtseeinen blev inte så lång då vi åkte till östra berget o tittade ut över staden då man såg allt :) effektivt :)

problem med tvättstugan här igen .. idag var den dubbelbokad .. ska inte kunna bli så .. får ringa o klaga på den imorron igen då .. funderar på om det är vad som hände sist också .. nån hade lyckats dubbelboka och trodde att jag o johanna hade snott hans tvätttid. så för att hämnas tog han lite kläder .. men det verkar långsökt ..

imorron kommer Johanna hurra!
puss!

hej hej
/P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0