Firmafestat

Kors vilken tillställning det var igår!
Vi lämnade gävlekontoret vid fyra på eftermiddagen i en hyrd liten buss... Glada o förväntansfulla började vi åka. Hade en väldigt trevlig bussresa där det bjöds på öl o så småpratade vi .. Snart nog märkte jag att det var bara jag som faktiskst inte visste vart vi var påväg. .. men men .. är man den nya killen så är man :)
Dessutom var det en ganska lång bussresa.. som gick på E4an norrut.. efter drygt en timma anlände vi iaf till Skärså (söderhamns skärgård) där en av de som jobbar här kom o plockade upp oss med båt.

Med den åkte vi en liten bit ut till hans stuga som låg där uta. jättefint ställe! Väl därute visade det sig snart att det fanns en inhyrd kock, en hyrd bastu/badtunna flotte. samt lite vattenskidor o sånt grejs.. så de som ville lekte av sig lite innan det var dags att åka. Jag stod faktiskt över vattenskidorna då jag var lite väl förkyld för detta.
Sen mat .. oj! vilken mat! det fanns massa olika sallader och en fantastisk salladssås. Det fanns också revbensspjäll (som jag egentligen inte brukar tycka är nått att äta) som var gudomliga! och lax och nån form av filebit av nått kött :) allt var så gott!
givetvis var det också en massa olika viner och öler.
Efterrätten bestod av cheesecake som också den var nått utöver det vanliga. Dessutom bjöds det på diverse olika efterrättsdrycker.. viner o allt va det är ..  plus sån fin äkta kaviar.

Efter den middagen som tog ett bra tag :) hoppade vi ner i tunnan o bastun igen ... och rätt var det var när i alla fall inte jag var med på det så drog vi iväg med flotten och tog ett varv runt ön han hade stugan på. det var en lång och mysig färd :)

Var väl hemma igen vid halv två så lite trött är mnan ju såklart idag :)

Imorron ska jag till söderhamn o hälsa på mor, moster och en kompis till dom kommer också.
Har också satt ner priset på crossen till ynkliga 16000 nu och en kille har redan ringt som ev. ville titta på den imorron.  hoppas han köper den :)

och det är nu bara helgen kvar o sen kommer äntligen Johanna upp igen! Så ganska snart har vi klarat av denna jobbiga sommar! älskar dig gumman min!

trevlig helg.
/P

Kommentarer
Postat av: Johanna

mysig tur med ett gäng gubbar? lät lite äckligt tycker ja

2007-08-19 @ 18:51:11
Postat av: P

tsss .. bara äckligt om man har din fantasi :)

2007-08-19 @ 20:27:31
Postat av: Johanna

det lät bögigt iaf

2007-08-19 @ 21:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0