Turkiet, som betyder kalkon på engelska.

Jo...

Vi var ju på fest igår, det var mycket trevligt. alltid trevligt med fest, märkligt hur det är så.
En kille presenterade sig med nått i stil med, "Hej, Niklas, men ni kan kalla mig Gunnar" . Det var lite .. .. udda :)

TV'n var såklart på så vi kunde titta på eurovision. Men eftersom det var fest var dt också allt man kunde göra :) titta, inte höra. Så jag sitter i brist på annat att göra o smålyssnar lite på reprisen som går på tv nu. Vissa låtar sg ganska bra ut. Finlands till exempel verkade lite rockig ..

Luuk presenterade precis Tukiet :) och nu är det Turkiet, som ju betyder kalkon på engelska. Det är ju i och för sig sant. otaktiskt att heta så :)

Slog vad om en öl att sverige skulle komma 7a eller bättre... och mycket riktigt kom vi 7a. från botten. kankse inte så lyckat. Kom på att det skulle vara roligare om man inte fick veta vilket land de tävlande komemr från förrän efter omröstningen. Skulle vara mycket roliga då, och antagligen rättvisare. Även om det antagligen krävs ännu mer för att stoppa den tråkiga kompisröstningen alla länder ägnar sig åt. Men det kanske vore en början iaf.

Vet inte vad jag tycker om vinnarlåten.. visst, lite småfin kanske .. men inte ett dugg speciell, tvärtom väldigt tråkig måste jag säga.

Apocalyptica lirade under omröstningen. diggar dom stenhårt. Kul med annorlunda musik. som till exempel hårdrock på Cello. Speciellt låten Drive! och såklart alla deras metallica covers.

va inget mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0