Frukt eller färg?

Är nu hemma i Gävle igen efter en liten "semester" hos päronen i  Bollnäs och Söderhamn över helgen.

Spelade som vanligt på Brånan spelet "Med andra ord" och Johanna var för första gången med. Hon hjälpte mig och Martin mot Linn och Johan. och tro det elelr ej. men för första gången vann faktiskt vårt lag en match!! Måste vart Johannas förtjänst :)
Blev en god middag där vi bl.a. av nån anledning jag inte kommer ihåg diskuterade färger .. Och jag vidhåller att jag inte kan förstå hur nån kan påstå att till exempel plommon, apelsin och körsbär är färger. Vem som helst vet väl att detta är frukter. och man äter inte färg! så enkelt är det! Fick däremot lära mig att det finns en färg som heter mauve, även om jag inte riktigt lärde mig hur den färgen ser ut.
Efter det blev det lite Karaoke :D

Idag har det vart jättebra väder! o vi har vart ute o promenerat helt vansinnigt sjukt långt!. om man nu kan gå så långt i Bollnäs ... Tog också en sväng genom stan där vi fick trängas med en annan som också var inne i stan .. Mer folk än så var det inte där....
Sasha passade på att bada lite när vi i alla fall var ute o gick...

När vi kom hem idag hade tomatplantan Elin nästan dött .. Hon såg ynklig och skrynklig ut. Verkar ha vart fint väder i Gävle också så torr som hon var :) Men efter en massa vatten är även hon i form igen!

Jag och Johanna har provat göra lite potatisgratäng idag vilket också blev asgott! mums!
Men nu är det hör tid att inte göra nått mer idag!

Hade


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0