Praktiska program del 1 - Team Viewer

Så tänkte jag lite grann gå över till program som jag tycker är bra. Länktipsen kommer också fortsätta, var inte oroliga :)
Det första programmet är Team Viewer, vilket är ett program för fjärrskrivbord.
Det gör i princip samma sak som fjärrskrivbord i Windows eller fjärrhjälpen i MSN, men detta har inga problem med brandväggar eller liknande som kan störa i Windows/MSN's skrivbord.
Fjärrskrivbord för er som inte vet vad det är innebär att man ger någon annan (eller sig själv) total kontroll över datorn via internet. Jag kan alltså t.ex. när jag är hemma gå in på min dator på jobbet och arbeta fullt ut, givetvis förutsatt att den är igång.

Det är bara att ladda ner (självklart gratis) och sen starta från filen eller installera, båda fungerar lika bra. Fördelen med att installera är att man t.ex. kan välja att det startas tillsammans med Windows o alltid körs i bakgrunden.

När man kör programmet får man ett ID-Nummer och ett slumpat lösenord, dessa ges till den som ska ta över som skriver in dessa i sitt Team Viewer och det är allt. Sen är det bara att köra. Man kan också ställa in ett eget lösenord om man vill det.

Man kan också flytta filer eller öppna en VPN tunnel om man vill det.

Ladda ner programmet här: Team Viewer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback