Nyttiga sidor del 5. Vem Ringde

Japp, mera nyttiga sidor,
Allvarligt talat vet jag itne riktigt varför jag helt plötsligt började numrera dessa, finns massor med sidor och program och sånt tidigare i bloggen så numreringen stämmer inte riktigt :D men men ... nu är det ju så :D

Hur som helst.
Finns det nått mer irriterande än alla dessa missade samtal från mystiska nummer eller reklam sms med tveksamma innehåll, och när man söker på eniro eller hitta.se så finns dom inte.
Här är en sida där man kan registrera in dessa nummer och tala om det man lyckats ta reda på om dom. Jag tror att samtliga nummer jag har sökt på som jag haft på min mobil har funnits med här (men inte på eniro eller hitta) och jag har snabbt och enkelt fått reda på vem det faktiskt är. I princip alltid nått reklamföretag såklart. Men ibland, speciellt med sms innehållande länkar, får man också information om att ALDRIG svara eller följa en länk då man lätt kan binda sig till nån betaltjänst helt ovetandes.

Man kan också få information om hur man får dom att sluta ringa :thumbup:

bra sida!
Hitta den här: Vemringde


//P

Kommentarer
Postat av: J

Jösses va du bloggar, jobbar inte du på dagarna? Eller är du bara borta hela dagarna för att inte behöva umgås med din kära sambo?;)

Postat av: P

tsss. bloggar lite på raster och sånt för att försöka låta bli att tänka på att jag inte är tillsammans med min kära sambo :|

Postat av: J

Hrm hrm.... dock är du inte inne på msn när din kära sambo behöver hjälp:S men vi får la ta det i eftermiddag då!

Postat av: J

Söta gubbar btw :D

Postat av: P

haha ja visst är dom lite roliga :thumbup:

ja, vir får ta det i em, hinner inte nu ;(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback