Mekaniker

Japp så har jag skruvat o vart mekaniker ett par dar på SRG. Har mestadels jobbat med att få våra givare på plats.


Igår gick det bra hela dan i princip. Två av fästena för dom var ju klara.. så jag borrade hål för dom o skruvade de på plats! gick galant! Sen började jag med lådan inklinometern sitter i ... borrade hål i den på sidan så sladden som går till den kan kopmma in i lådan. sen började jag borra hålen som den ska sättas fast i maskinen med. två små skriva som går "igenom" lådan ska den sitta i .. borrade dessa två hål och hade av en liten borr.. .. typiskt ..

gjorde gängor i hålen och tänkte skriva fast lådan .. gick inte alls då huvudet på skruvarna var för brett, slipade ner skuvarna lite och vips så gick det galant ..Under tiden hade de som sköter styrsystemet för maskinen dykt upp så jag passa också på att försöka hänga med på hur de gjorde o lära mig lite.  Blev en ganska sen dag .. var hemma vid 7 -8 snåret nån gång tror jag.


Idag kom Erik också som var upptagen igår o inte kunde vara med ...

Vi började fixa fästen för de sista två givarna, slipade o kapade o donade.. fick en del hjälp med svetsning och vips så hade vi en bra konstruktion tyckte vi ... bara att borra hål, gänga och skruva på plats ..

vi började borra .. skulle bara vara två hål .. gick segt o trögt .. dålig borr o allt va de va.. men efter många om o men fick vi två hål o jag börjhade gänga .. första hålet blev kanon! andra hålet gick lite segare .. riktigt tunkt emellan åt.. bäst att vara försiktig så att inte gängtappen skulle gå av .. sen gick den av .. satt kvar i hålet o jävlades .. nåväl.. nya friska tag .. det första hålet bliv ju bra så vi använde fortfarande det och borrade bara ett nytt hål brevid det misslyckade .. den här gången ville vi ju inte misslyckas igen.. så vi tog det jättelugnt .. men inget hände egentligen .. vi smorde o donade .. gjorde ett lite större hål för säkerhets skull .. nu började det gå att gänga där också .. jätte bra och försiktigt i 1 mm sen gick den gängtappen också av .. satt kvar i hålet o hånlig.. nu börjar patrik bli less o vill inte va me längre.. börjar drömma sig bort till Halmstad o flickvännen ...

nåväl ..

Vi borrade två nya hål.. började gänga .. men insåg att det inte gick så bra nu helelr så jag överlät hela gängningen åt min far som är duktigade är jag .. trodde jag .. 10 min senare var ytterligare en gängtapp av ..

Nu bytte vi taktik o borrade två nya större hål för att använda större skruvar vilket leder till att gängtappen som ska fixa gängorna också måste va större .. o starkare .. och kors i taket, halleluja så lyckades vi! fort satte vi vårt fäste på plats o började skruva men insåg snart att hålen var lite för tätt .. bara nån millimeter .. så vi slipade helt enkelt upp fästet lite så löste det också sig ..

Utöver detta hans inte så mycket med idag .. förutom att kollal lite på de som höll på med styyrsystemet och fixade lite med elen med elkillen.


Nu är jag hemma igen, Elin har fått vatten så hon piggnar nog snart på sig hoppas jag .. hon såg lessen ut när jag kom hem .. :)

Älskar dig Johanna .. snart kommer jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0