Växlande arbetsuppgifter...

Tjena

Johanna kan komma till mig! Den vänliga värdinnan sa att det var helt lugnt, behövde inte kosta nått extra heller. Jätteglad för det!

Annars idag när jag fotade och höll på som bäst i hallstahammar ringde de från göteborg och undrade om jag hade tid att åka till arlanda och hämta 4 portugiser samt fixa en hyrbil till dom och lotsa dom till Bolandsverket i Uppsala. Javisst sa jag.. så kl 12 åkte hade jag bokat en bil åt dom och åkte mot arlanda. Giveetvis kom världens störtskur så att det gick mycket långsammare än väntat att åka, åkte i kankse 70 på 110 motorvägen. såg ändå inte många meter framför mig.. sen i västerås byggde de om E18 eller nått så man måste åka en sväng genom stan så länge ..
jag villade såklart bort mig där och åkte fel
.. så när jag äntligen kom fram till arlanda var jag säker på att jag skulle vara sen. parkerade bilen på eurostop och tog en hyrbilstransferbuss, svårt ord :D, till terminalen .. där ringede jag ochförsökte dubbelkolla att det var terminal 5, men ingen visste .. hittade ett plan som kom från frankfurt som skulle landa 14.15 (de skulle komma med ett plan från frankfurt 14.00 var allt jag visste, klockan var nu 13.58) antog att det var det och satte mig att vänta med min fina "Calderys" skyllt jag gjort av en bit kartong. givetvis var planet dessutom sent med 5 min.. Men när folk böjade strömma ut stog jag som ett fån med min skyllt o försökte se cool ut :) strax före 3 kom dom .. i princip sist av alla...
efter att de växlat lite pengar och köpt en varsin macka tog vi transbussen till biluthyrningen och hämtade ut bilen, for sen mot uppsala.. här började nästa problem .. jag visste ju inte vart de skulle . elelr snarare vart stället de skulle till låg. fick en beskrivning som lät ungefär, "de stora skorstenarna i närheten av
vattentornet, du kan itne åka fel". hade lusst att svara "du känner inte mig alls hör jag... " men vågade inte.
Jag åkte fel.
fick ringa ett par gånger och be om ytterliga beskrivning därifrån jag råkat hamna.. vågade inte säga att jag bott i uppsala några år :) de stackars portugiserna åkte lydigt efter.
hittade iaf så småningom dit och kunde lämna portugiserna och åka hemmåt..
åkte fel.
efter ett antal svängar in i olika bostadsområden tog jag mig ut på den riktiga vägen igen .. tröstade mig med en mcdonaldsburgare. tog plusmeny så jag fick ett fint coca cola glas!

Nu sitter jag här och längtar till min kära flickvän...
saknar dig så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0